کد خبر: 15532
ف
عفونت را ضربه فنی کنید
۱۰ گیاه دارویی برای زدودن عفونت از بدن
عفونت‌ها به چند طریق وارد بدن می‌شوند، برخی آن‌ها در بافت‌های بدنی وجود دارند، اما منتظر فرصت هستند که با ضعف سیستم ایمنی بدن، این فرصت را به‌دست آورند و به طرق مختلف خود را نمایان کنند.
شبکه علمی ثریا: گاهی می‌توان با کمترین ضرر و آسیبی به بدن برخی بیماری‌ها را درمان کرد. وقتی گلوی‌تان چرک می‌کند چه‌کار می‌کنید؟ برای درمان جوش‌های چرکی چه؟ آیا می‌دانید برخی عفونت‌های سطحی را می‌توان با گیاهان دارویی درمان کرد؟ دکتر سعید صانعی مشاور گیاه‌درمانی ۱۰ گیاه دارویی را معرفی می‌کند که هر کدام اگر درست و بجا استفاده شوند، قادرند عفونت را از بدن شما دور کنند.

 گاهی می‌توان با کمترین ضرر و آسیبی به بدن برخی بیماری‌ها را درمان کرد. وقتی گلوی‌تان چرک می‌کند چه‌کار می‌کنید؟ دست به دامان کدام یک از دارو‌های شیمیایی مخصوص عفونت و سرماخوردگی می‌شوید؟ برای درمان جوش‌های چرکی چه؟ از کدام دارو‌های موضعی یا خوراکی شیمیایی استفاده می‌کنید؟
 
آیا می‌دانید برخی عفونت‌های سطحی را می‌توان با گیاهان دارویی درمان کرد، البته فقط کافی است مشکل اصلی را ریشه‌یابی کنیم. دکتر سعید صانعی مشاور گیاه‌درمانی ۱۰ گیاه دارویی را معرفی می‌کند که هر کدام اگر درست و بجا استفاده شوند، قادرند عفونت را از بدن شما دور کنند.

عفونت‌ها چطور سراغتان می‌آید؟
عفونت‌ها به چند طریق وارد بدن می‌شوند، برخی آن‌ها در بافت‌های بدنی وجود دارند، اما منتظر فرصت هستند که با ضعف سیستم ایمنی بدن، این فرصت را به‌دست آورند و به طرق مختلف خود را نمایان کنند. اما برخی عفونت‌ها از طریق پوست وارد بدن می‌شوند. به‌عنوان مثال با یک ضربه یا یک خراش از محیط وارد بافت بدن فرد می‌شوند.

عفونت را ضربه فنی کنید
دسته دیگر عفونت‌ها فرصت‌طلب نام دارند که منتظر شرایط مناسبی هستند تا بتوانند خود را نمایان کنند، مثل بیماری ایدز و بیماری‌های دیگر. در اکثر اوقات درمان عفونت‌های فرصت‌طلب سخت‌تر از عفونت‌های دیگر است. با این حال برای ازبین بردن عفونت‌های قوی باید به پزشک مراجعه کرد، اما برخی عفونت‌ها سطحی هستند و می‌توان با کمک برخی گیاهان دارویی از بروز و رشد آن‌ها جلوگیری کرد. با این حال اگر از نوع عفونت خود خبر ندارید بهتر است قبل از مصرف این گیاهان دارویی با پزشک مشورت داشته باشید. همچنین مصرف این دارو‌ها نباید بیشتر از ۱۰ روز ادامه پیدا کند و اگر بهبودی بعد از این مدت حاصل نشد، باید به پزشک مراجعه کنید.
 
عفونت را ضربه فنی کنید

۱. پنیرک
پنیرک گیاهی است که در طب سنتی خواص بی‌شماری دارد و از برگ و گل آن استفاده‌های بهینه می‌شود. اما خاصیت آنتی‌بیوتیکی آن زبانزد است، فقط کافی است ۴۰‌گرم گیاه پنیرک را به‌همرا یک لیتر آب جوش به مدت ۱۰‌دقیقه بگذاریم تا دم بکشد. یک فنجان از این دمکرده را روزی سه‌بار بنوشید تا عفونت‌های ادراری، برونشیت و عفونت‌های سرخک و مخملک از‌بین بروند.

۲. گل‌پامچال
اسهال‌های عفونی اکثرا ناشی از عفونت‌های معده و روده است. با این حال اسهال‌های عفونی، برونشیت و بیماری ذات‌الریه را می‌توان با دمکرده گل‌پامچال تا‌حدودی درمان کرد. برای دم کردن گل‌پامچال ۲۰ گرم از این گیاه را به‌همراه یک لیتر آب دم کنید. فقط دقت داشته باشید که بیشتر از ۱۰‌دقیقه دم نکشد و بعد از ۱۰‌دقیقه دمنوش را صاف کرده و بنوشید. این دمکرده را روزی سه‌بار به اندازه یک فنجان بنوشید تا ترتیب اثر داشته باشد.

۳. بادرنجبویه
بادرنجبویه گیاهی است که می‌توان به‌عنوان یک دمکرده برای پاک‌سازی بدن از میکروب استفاده کرد. این گیاه قادر است اکثر عفونت‌های بدنی را از‌بین ببرد، حتی گاهی اوقات شما خبر ندارید که در بدن‌تان چه می‌گذرد، اما اگر در هوایی آلوده یا در محیطی قرار گرفته بودید که ممکن است میکروب یا ویروس به شما انتقال پیدا کند؛ در این مواقع توصیه می‌شود ۴۰‌گرم بادرنجبویه را به مدت ۱۵‌دقیقه به‌همراه آب جوش بگذارید تا دم بکشد و سپس آن را بنوشید تا عفونت‌های احتمالی از‌بین بروند. برای تاثیرگذاری بهتر این دمنوش توصیه می‌شود روزی سه‌بار در روز به اندازه یک فنجان نوشیده شود.
 
عفونت را ضربه فنی کنید
۴. بابادم
وقتی اسم جوش به میان می‌آید خیلی از افراد یاد دوران بلوغ می‌افتند، اما برخی جوش‌ها چرکی هستند و ممکن است هر جای بدن ظاهر شوند و حتی سن و سال هم برای‌شان اهمیت نداشته باشد. برای درمان جوش‌های چرکی و عفونی باید از آنتی‌بیوتیک‌های قوی استفاده کرد. در طب سنتی توصیه می‌شود از دمکرده بابادم استفاده شود. ۸۰‌گرم ریشه بابادم را به‌همراه یک لیتر آب جوش دم کنید. مدت زمان دم کشیدن ۲۰‌دقیقه است و بعد از آن روزی سه‌بار در روز برای درمان جوش‌های چرکی دمکرده را بنوشید.

۵. اکالیپتوس
برای عفونت‌های مجاری تنفسی اولین پیشنهاد یا گیاهی که اکثر افراد از آن یاد می‌کنند، برگ اکالیپتوس است که بیشتر به‌صورت بخور از آن استفاده می‌شود. درصورتی که علاوه بر بخور این برگ، توصیه می‌شود هر وقت به مشکل عفونت‌های مجاری تنفسی دچار شدید ۵۰ گرم برگ این گیاه را با یک لیتر آب دم کنید و بعد از ۱۰‌دقیقه دم کشیدن روزی سه تا چهار بار به مقدار یک فنجان از این گیاه را بنوشید. خیلی از افراد فکر می‌کنند بخور این گیاه در اولویت است در‌صورتی که اگر سینوزیت یا ریه‌های‌تان چرکی شده‌اند، بهتر است در کنار بخور دم کرده برگ اکالیپتوس را هم فراموش نکنید.

۶. انجیر زرد شیرازی
۵۰‌گرم انجیر زرد شیرازی (انجیر خشک در آجیل ها) را به‌همراه نیم کیلو شیر به مدت ۱۵‌دقیقه می‌گذاریم تا بجوشد. این جوشانده برای گلودرد‌های چرکی، آن‍‍ژین‌ها، عفونت و زخم‌های داخل دهان بسیار مناسب است. برای تاثیرگذاری باید روزی سه فنجان از این جوشانده را میل کنید. همچنین اگر دندان‌تان دچار عفونت شد و درد بسیاری داشت، توصیه می‌شود در کنار مراجعه به دندانپزشک، در صورت نیاز گیاه آنغوزه را روی دندان بگذارید. البته برای استفاده از این گیاه نیازی به دم کردن یا جوشاندن آن نیست، چرا‌که این گیاه حالت صمغ دارد و فقط کافی است روی دندان عفونی قرار بگیرد.

حتی میخک هم برای درمان عفونت‌های دندانی نقش موثری دارد. این گیاه را به دو صورت می‌توان استفاده کرد، هم روی دندان قرار داد و هم آن را جوشاند و نوشید. برای دم کردن میخک، کافی است یک قاشق مربا‌خوری میخک را با یک لیوان آب بین ۴ الی ۵‌دقیقه بجوشانید. بعد از این مرحله جوشانده را در دهان بچرخانید و خالی کنید. کافی است این کار را بین سه تا چهار بار انجام دهید.

۷. چای سبز
گلو‌درد یکی از بدترین مراحل سرماخوردگی است که اکثر افراد دست به هرکاری می‌زنند تا از شر آن خلاص شوند. بعضی‌ها سراغ قرص‌های چرک خشک‌کن می‌روند و برخی دیگر سعی می‌کنند با آب‌نمک و آب جوش یا حتی آب‌نبات‌های گلودرد این مشکل را درمان کنند. اما در طب سنتی توصیه می‌شود افرادی که گلو درد‌های چرکی دارند چای سبز بنوشند.
 
 
عفونت را ضربه فنی کنید


به این نحو که یک قاشق غذاخوری چای سبز را در یک لیوان آب می‌ریزیم تا به مدت ۱۰ دقیقه خیس بخورد. نکته اینجاست که برای درمان گلودرد‌های چرکی نباید چای سبز را به‌صورت روتین دم کرد (یعنی روی کتری دم نمی‌کشد). حتی می‌توانید به‌جای آب‌نمک، چای سبز را غرغره کنید. از تفاله آن هم می‌توانید به شکل کمپرس برای درمان عفونت‌های چرکی پوستی مثل کورک‌ها استفاده کنید.

۸. تره جوشانده شده در شیر
زخم‌های چرکی درمان‌شان به مراقبت و دقت بیشتری نیاز دارد. برای درمان این نوع زخم‌ها می‌توان از پماد‌های موضعی یا دارو‌های خوراکی استفاده کرد. در طب سنتی اگر زخم‌ها زیاد عفونی و خطرناک نباشند، توصیه می‌شود از عصاره تره در شیر استفاده شود. به این روش که تره را در شیر بپزید و سپس از شیر جدا کنید و تره پخته شده را روی زخم بگذارید. بعد از چند ساعت باید ضماد تره را از روی زخم بردارید و محل زخم را تمیز و پانسمان کنید، چراکه تره چرک را به خود می‌گیرد و باید تعویض شود. اگر این کار را روزی یک‌بار انجام دهید، در مدت کوتاهی چرک از زخم خارج می‌شود.

۹. پونه
ریه یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که بزرگ‌ترین وظیفه آن مبارزه با هوای آلوده است، اما ریه‌ها از عفونت‌ها در امان نیستند به‌همین دلیل برخی عفونت‌های سطحی را می‌توان با کمک آنتی‌بیوتیک‌ها درمان کرد. اگر قصد ندارید از آنتی‌بیوتیک‌های شیمیایی استفاده کنید، طب سنتی راه دیگری به شما پیشنهاد می‌کند. برای ضدعفونی کردن ریه از عفونت می‌توانید از دم کرده پونه استفاده کنید. یک قاشق چای‌خوری پونه را به‌همراه یک لیوان آب جوش بگذارید بین‌۱۰ تا ۱۵‌دقیقه دم بکشد و سپس صاف کرده آن را همراه با عسل روزی سه بار میل کنید.

۱۰. پونه کوهی
یکی از بهترین دارو‌های گیاهی که می‌توان به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک قوی از آن یاد کرد، پونه کوهی است. این نوع پونه با پونه‌های معمولی فرق دارد و به‌عنوان ضدعفونت‌های میکروبی و قارچی شناخته شده است، برای اینکه خاصیت ضدعفونی‌کننده داشته باشد باید روزی سه‌بار به اندازه یک فنجان از این گیاه بنوشید.

افرادی که با مشکل عفونت‌های قارچی در گوش، عفونت‌های قارچی ناخن و برخی خانم‌ها در ناحیه تناسلی عفونت قارچی مواجه هستند، می‌توانند از پونه کوهی به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک استفاده کنند. البته پونه کوهی را می‌توان به شکل دمنوش یا ضماد هم استفاده کرد. همچنین اگر از عفونت ادراری رنج می‌برید دم کرده پونه کوهی یکی از درمان‌های مناسب و تاثیرگذار در این زمینه است. یک قاشق مرباخوری پونه کوهی را به‌همراه یک لیوان آب جوش به مدت ۱۵‌دقیقه می‌گذارید تا دم بکشد.
 
مجله سیب سبز

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.

60 درصد پروژهای مدرسه‌سازی در حال ساخت با مشارکت مردم است‌

منتخبین فرهنگی مجلس حضور در کمیسیون آموزش را در اولویت قرار دهند

مراقبت کنید تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد

ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی

پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم

بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

ساعت ۱۲ امشب آخرین فرصت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳

نسل‌کُشی در فلسطین قلب همه بشریت را به درد آورده است

خبر خوش وزیر علوم برای اعضای هیأت علمی در شرف بازنشستگی

مراد صحرایی : ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می شود

از موج متلاطم بی‌ثباتی مدیریتی تا بودجه‌ دولتی؛ دلایل عدم اجرای ناکافی سندتحول بنیادین

پژوهش‌های چراغ خاموش امنیت ایران را رقم زد

تظاهرات دانشجویان آرژانتین در پی کاهش ارائه آموزش عالی دولتی

کتابی که برای آشنایی با افغانستانی‌ها باید خوانده شود

رییس سازمان بسیج اساتید: ۵۰ بسته سیاستی به مسئولان ارائه شد

پویش سلامت دهان و دندان ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

آیین‌نامه مدرسه تراز سند تحول بنیادین نهایی شده است

امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان نظام پزشکی کشور

آخرین محور رویداد من یک دانش‌آموزم با نام «امام مهربانی کلید خورد

ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی آغاز شد

فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب منتشر شد

ورود مسافر و مهتاب با فرقه خودبینان به کتابفروشی‌ها

امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا

آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد

کنترل دانشجویان حامی فلسطین به شهردار نیویورک رسید

هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها درباره تبلیغات فروش سوالات کنکور و تجهیزات تقلب

مجموعه شعر طنز دیزی در پنت هاوس منتشر شد

دانشمندان قلب ماه را دیدند+عکس

دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری

انقلابی بزرگ در صنعت ترانزیت و موتورهای دیزلی اتفاق افتاد

هزینه نگهداری از خودروهای لوکس آمریکایی چقدر است؟

پیش‌فروش شنل نامرئی‌ کننده آغاز شد+عکس

ورود قدرتمندترین گوشی نوبیا به بازار

دانشمندان تعداد جهان‌های موازی را اعلام کردند

بدون نیاز به اینترنت با واتساپ فایل منتقل کنید

حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح های فرهنگی

تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است

جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

نتیجه آزمون سازمان راهداری اعلام شد

نحوه محاسبه شهریه مدارس از راه دور

سهم دانش‌آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص باید بیشتر شود

مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌ وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت

آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد

هیچ دانشگاهی محدودیتی را برای جذب اساتید ایجاد نمی‌کند

جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد

لغو جایزه انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

برخی اختیارات را باید به مدارس تفویض کنیم

زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

سخنان شهید بهشتی درباره نماز در بیست و هفت جمله منتشر شد

مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل در کتابفروشی‌ها

دانشجویان سراسر کشور به المپیاد ورزش‌های فناورانه دعوت شدند

بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی

اقدامات دانشگاه جامع در راستای گسترش عفاف و حجاب

تغییر شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی

آمار داوطلبان کنکور به تفکیک استان‌ها اعلام شد

کدام واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور تعطیل هستند؟

کاهش رغبت پسران به دانشگاه؛ شخصیت کاریکاتوری آموزش عالی یا افزایش مهارت‌محوری؟

هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت‌نام به موسسات ندادیم

چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/آموزش آدمکشی در بازار نشر

آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌های کشور

هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود

با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید

زیبایی جانوران در کتابفروشی‌های ایران

صدور کارنامه تربیتی برای دانش‌آموزان از سال تحصیلی جدید

کسر مقرری ماه اول از دانشجومعلمان بر اساس کدام قانون است؟

محدودیت تردد در روز‌های 6 و 7 اردیبهشت در دانشگاه شریف

تشدید چالش دانشگاه‌های آمریکا با بازداشت صدها دانشجوی حامی فلسطین

علم با طعم شیرین آزمایش‌های شیمی و فیزیک با حضور دانشجویان

مجازات متخلفان کنکور چیست؟

قصیده بهاریه سعدی، جمال‌ستایی شیخ اجل

بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی

پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

نحوه محاسبه شهریه مدارس از راه دور

موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار

برگزاری زنگ آموزش همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک در مدارس شهر تهران

آزمون کنکور جشنواره بزرگ علمی کشور است

در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم

تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه ای استان تهران

بن سلمان از ساخت پروژه بلندپروازانه‌اش منصرف شد

نمونه ایرانی پدافند ضدهوایی که مشابه روسی است+عکس

یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود+عکس

سیاره بیگانه بنفش رنگ میزبان بیگانگان فضایی

ناسا برای بازگشت از سیاره سرخ دست به دامن ایلان ماسک شد

رونمایی از سریع‌ترین مرسدس بنز AMG+عکس

رفع مشکل بزرگ آیفون که سال ها ذهن کاربران را مشغول کرده بود+عکس

دانشمندان قلب ماه را دیدند+عکس

قدرتمندترین پهپاد ایرانی که در اوکراین معروف شده+عکس

پیش‌فروش شنل نامرئی‌ کننده آغاز شد+عکس

باتری این ریزسیاه‌چاله‌ فضایی می‌تواند انرژی چند نسل یک خانواده را تامین کند

علت فیلتر دسکورد اعلام شد

اخراج کارگران تسلا و پرداخت پاداش هنگفت به ایلان ماسک

برای اولین بار اشعه ایکس برآمده از اتم‌ها کشف شد

انقلابی بزرگ در صنعت ترانزیت و موتورهای دیزلی اتفاق افتاد

ورود قدرتمندترین گوشی نوبیا به بازار

چین جنگنده‌های رادارگریز F۲۲ آمریکا را فلج کرد+عکس

پدافند ضدهوایی ایران که شبیه اس ۳۰۰ روسیه است+عکس

جاسوس همه‌فن حریف اوکراینی‌ها که در جنگ با روسیه به کمک‌شان می‌آید

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران استعفاء کرد

سریع ‌ترین موشک‌های مافوق صوت در سال ۲۰۲۴ معرفی شدند+عکس

نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

سعدی سخنگوی بین‌المللی فرهنگ ایران است

تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

اعلام جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد

دوربین بامزه‌ای که بدون عکس گرفتن شما را شگفت زده می‌کند+عکس

دانشگاه آزاد امکان مشارکت گسترده مردم در امر تولید را فراهم می‌کند

افزایش پژوهانه اساتید برتر واحد علوم تحقیقات

کتابی که نگاه به معلولیت را تغییر می‌دهد